hair & co

Dubbel jubileumjaar voor HAIR & CO

2025 is een dubbel jubileumjaar voor Hilde. In 2005 nam ze nabij het station van Ternat de kapperszaak HAIR & CO over. Voordien had ze al tien jaar ervaring in andere salons. Dat betekent dus 30 jaar ervaring op de teller. Als er iemand geknipt is om een kapsalon te runnen, is het Hilde wel.

"JE ZOU ERVAN VERSCHIETEN HOEVEEL MANNEN HIER OOK NOG OVER DE VLOER KOMEN"

Hilde, altijd aan het werk met de glimlach

In die drie decennia zag je wellicht heel wat trends passeren?

Hilde: “Zo’n 30 jaar ervaring betekent inderdaad heel wat trends, bijscholingen en cursussen om ook alle technieken aan te leren en ervoor te zorgen dat je telkens mee bent. Dat maakt het uiteraard net zo leuk. Mocht alles de voorbije jaren hetzelfde gebleven zijn, was het nooit zo interessant geworden. Gelukkig evolueert ons vak enorm. Daar genieten we ook van.”

 Welke trend is je vooral bijgebleven?

Hilde: “Faceframing is een trend die steeds terugkeert. Deze techniek omlijnt het gezicht op een verfijnde en elegante manier. De highlights vallen daarbij mooi langs de contouren van het gezicht. Het is een techniek waarbij de vorm van je gezicht nog beter uit de verf komt. Voor veel mannen zal dit wellicht als Chinees klinken, maar vrouwen zullen zeker weten wat ik bedoel.”

Noem nog eens zo’n trend.

Hilde: “Ook de klassieke bob is tijdloos en veelzijdig. Het werd populair in de jaren 20 van de vorige eeuw. Van oorsprong is het een kapsel waarbij al het haar op één lengte wordt geknipt, meestal op kin- of kaaklengte. Tegenwoordig kent de bob veel variaties: opgeknipt, in laagjes, shaggy, met of zonder enzovoort.”

Wie is welkom bij Hair & Co?

Hilde: “Iedereen! Jong en oud, man en vrouw. Voor alle stijlen en kleuren vinden we hier wel een oplossing. Misschien zal het je verbazen, maar ook mannen zijn hier nog altijd meer dan goed vertegenwoordigd in het kapsalon. Het zijn tenslotte niet allemaal stoere bikerboys met een lange baard en ruitjeshemd. Die verwijs ik trouwens met plezier door naar mijn man Aksel en zijn The Men Station in het station van Ternat.”

Je man is ook kapper?

Hilde: “Ja, zo’n tien jaar geleden raakte hij via mij in de ban van de barbierkunst. Ondertussen heeft hij een eigen mooi verhaal geschreven.”

Hoe zag je de haarkleuring de voorbije jaren evolueren?

Hilde: “Vroeger werd kleuren enkel ingezet om grijze haren weg te werken. Dat is vandaag wel even anders. Nu spelen we met alle mogelijke kleuren. Alle nieuwe technieken – zowel wat kleuring als knippen betreft – worden hier bij ons op de voet gevolgd. Voortdurende bijscholing is een absolute must in ons vak.”

Waar doe je vooral inspiratie op voor nieuwe kapsels?

Hilde: “Eind april, begin mei 2025 trekken Aksel en ik naar Malta voor het meest prestigieuze internationale event in de kapperswereld. Daar draait het niet alleen om het laten zien van geweldige creaties. Het is ook een geweldige plek om te netwerken met collega’s van over de hele wereld. Uiteraard nemen we ook de nodige tijd om te ontspannen en onze batterijen weer op te laden. In die ongelooflijke omgeving word je sowieso omvergeblazen door de nieuwste kapseltrends. Dat geeft energie, wakkert de creativiteit aan en sterkt onze overtuiging om een verschil te maken.”

Wat brengt 2025 voor de rest nog?

Hilde: “Veel klanten en vrienden zullen wellicht hopen dat we onze twintigste verjaardag uitgebreid gaan vieren. Dat zien we nog wel. (lacht) We zullen vooral blijven investeren in de nieuwste kleuren en trends. De haarmode volgt trouwens altijd de kledingmode. Die volgen we nauwkeurig op en zorgen waar nodig voor de nodige bijscholingen. Laat ons daarnaast volgend jaar ook de vele gezellige babbels met onze klanten niet vergeten. Het wordt sowieso een jaar vol nieuwe ideeën, technieken én energie!”

'FACEFRAMING' EN DE KLASSIEKE 'BOB' KOMEN ALTIJD TERUG

© Deze website werd met de glimlach gemaakt door Happy Content